Maak kennis met onze cs-teamleiders
“We bouwen graag een band op”
Persoonlijke service, dat staat centraal bij CTS GROUP. Om dit mogelijk te maken investeren wij veel in onze customer service. Zo kan ons team van experts u precies de service verlenen die u nodig heeft.
De customer service van CTS GROUP bestaat uit vier teams: verladers, forwarders, premium en logistiek. Door te werken in betrokken teams, die op een bepaald type klant gericht zijn, weten onze customer service medewerkers precies wat voor u belangrijk is. Zo kunnen wij optimale kwaliteit waarborgen, voor iedere klant.
Wat heeft u liever: een telefonisch keuzemenu met steeds andere medewerkers? Of een vaste contactpersoon, op de hoogte van uw specifieke situatie, direct aan de lijn? Precies. Customer service teamleiders Sander (verladers), Tim (forwarders), Robbert (premium) en Simon (logistiek) over het belang van persoonlijke service.
Nauw contact met de klant en een goede bereikbaarheid (niet alleen tot 19.30 uur, maar ook in het weekend), dat is de basis, vertelt Robbert: ‘Veel grote bedrijven kunnen lastig inspelen op specifieke wensen van klanten. Wij onderscheiden ons daarin.’ ‘We zijn het aanspreekpunt voor alle vragen,’ vult Tim aan. ‘Bedrijven vinden het prettig daarbij een vaste contactpersoon te hebben. Je bouwt een band op, waardoor wij precies weten hoe we het beste van dienst kunnen zijn. Daarom gaan we ook regelmatig bij ze op bezoek.’ Sander: ‘Ik krijg soms de vraag: hoe doen jullie dat? Als ik bel weten jullie meteen waarover het gaat. Maar voor ons is het logisch; je hoort de bedrijfsnaam en weet wat er speelt.’
Bij persoonlijke service hoort ook meedenken en vooruitkijken. Simon: ‘We geven advies: hoe verpak je bijvoorbeeld pallets zo dat ze schadevrij aankomen? Maar we krijgen ook veel vragen over goederen onder douanestatus, die hier in het speciale douane-entrepot kunnen worden opgeslagen.’ Flexibiliteit is een sleutelwoord, vertelt Simon ook nog: ‘We kregen het voor elkaar om voor een klant steeds spoedzendingen te realiseren: om drie uur de opdracht, om vier uur een truck vol materialen afgeleverd op de bouwplaats van een hotel in Amsterdam. Zulke service wordt enorm gewaardeerd.’
De klant ontzorgen, dat is de bedoeling. Daarvoor is de juiste informatie over de zending essentieel, legt Tim uit: ‘Is er een ? nodig om een vracht te kunnen lossen? Wat zijn de juiste afmetingen van een vracht, past dat wel in de auto? Het is aan ons om zo goed mogelijk door te vragen. Niet om vervelend te zijn, maar om de zending zo goed mogelijk te kunnen afhandelen.’ Desondanks kan het gebeuren dat iets niet volgens plan loopt; hevige sneeuwval, een chauffeur die ziek wordt. ‘Sommige incidenten zijn te voorkomen, andere niet,’ erkent Robbert. ‘Naast proactief oplossingen bedenken, is ieder incident een leermoment. Wat kunnen we doen om herhaling te voorkomen?’
‘Er kan altijd iets mis gaan,’ besluit Sander. ‘Maar als een bedrijf aangeeft blij te zijn met de manier waarop wij dat communiceren en oplossingen bedenken, hebben we het toch goed gedaan.’
Foto v.l.n.r.: Sander, Simon, Robbert en Tim.