Heeft u vragen met betrekking tot het aanmelden of aanmelden van zendingen? Onderstaand vindt u het antwoord op de meest gestelde vragen. Meer weten? Neem contact op. We leggen het graag aan u uit!
Als klant van CTS GROUP krijgt u toegang tot uw persoonlijke klantenwebsite, Mijn CTS GROUP, waar u zelf online uw zendingen in kunt boeken. U kunt dan direct de benodigde vrachtlabels uitprinten. Heeft u vaak meerdere zendingen en wilt u deze in bulk inboeken? Dan kunt u via de klantenwebsite een batchbestand kunt uploaden.
Bij het inboeken van een zending is het altijd belangrijk om de contactgegevens en adresgegevens van het laad- en losadres, de gewenste laad- en/of leverdatum, het gewicht en de afmetingen van de lading op te geven.
Daarnaast is het belangrijk dat u onderstaande gegevens doorgeeft indien van toepassing:
– Er is een laad- of losklep benodigd
– Dat het een ADR- of T1-zending betreft
– Wie bij een importzending het contactpersoon en de contactgegevens zijn
– Of er speciale instructies zijn
– Wat het A of P-offertenummer is in het geval van prijsafspraken
Nadat het eerste contact is gelegd checken wij uw gegevens en maken we de benodigde (betaal)afspraken. Zodra we dit verwerkt hebben kunt u starten met boeken van uw zendingen. Dit is tijdens kantooruren in de meeste gevallen binnen een uur. Een kredietcheck is onderdeel van het implementatietraject.
Wanneer het laad- of losadres niet goed bereikbaar is kunt u het best contact met ons opnemen om de mogelijkheden te bespreken.
Wanneer u geen laad- of losfaciliteiten heeft kunnen wij natuurlijk nog steeds laden/lossen. Het is dan belangrijk om aan te geven dat er bij het laden of lossen een klep benodigd is. Dit kunt u eenvoudig aanvinken bij het inboeken via de klantenwebsite.
Ja, ook voor deze zendingen hebben wij een mogelijkheid. U kunt bij het inboeken van de zending aangeven in welk tijdvenster de zending geladen of gelost moet worden.
Tegenwoordig zijn steeds meer adressen alleen te beleveren wanneer er van tevoren een afspraak is gemaakt om te leveren. Vaak is dit het geval bij marketplaces, zoals bol.com en Amazon. Wij noemen dit een boeking. Speciaal voor leveringen bij marketplaces hebben wij een product gelanceerd: marketplace-distributie.
Bij CTS GROUP laden en lossen we uw zending tijdens kantooruren (9.00u – 17.00u). Wilt u de zending op een specifiek tijdstip laten laden of lossen? Dan kunt u een tijdsvenster boeken.
De looptijd die op de opdrachtbevestiging wordt aangegeven is een maximum en de laad-/losdagen zijn een indicatie. Wij zorgen ervoor dat de zending binnen deze periode wordt opgehaald en geleverd.
Wilt u liever dat wij op een specifiek moment komen laden en/of lossen? Boek dan een fixed date of tijdlevering. Dit kunt u eenvoudig via de klantenwebsite aangeven.
Ja, we kunnen de contactpersoon van het losadres bellen om te laten weten wanneer de zending precies wordt gelost. Ook kunnen we afspreken hoe lang van tevoren wij bellen.
Nee, dit doen wij niet. Bij CTS GROUP werken we met papierloos vervoer en maken we gebruik van lokale netwerken die een eigen afleverbewijs hanteren. Indien u specifiek wenst dat de zending op de originele CMR wordt afgetekend dient dit voorafgaand aan de boeking kenbaar gemaakt te worden.
Bij CTS GROUP verzorgen voor alle zendingen standaard een kosteloos digitaal afleverbewijs (IOD = Information Of Delivery). Deze IOD’s zijn te downloaden in het zendingoverzicht op uw klantenwebsite. Een officiële POD wordt alleen op aanvraag verstrekt.
Bij CTS GROUP doen we er uiteraard alles aan om de zending op het afgesproken moment te leveren. Feestdagen, weersomstandigheden, douanezaken en andere zaken kunnen echter invloed hebben op de looptijd. Wij hebben daarom een minimale leverbetrouwbaarheid van 95% binnen de looptijd.
Bij CTS GROUP werken we met papierloos vervoer. Belangrijke documenten kunt u bij het inboeken van de zending via de klantenwebsite direct uploaden. Wanneer het noodzakelijk is dat er belangrijke documenten bij de zending blijven, kunt u deze op de zending plakken. ADR- en T1-documenten dienen specifiek aan de chauffeur overhandigd te worden.
Voor het transport is het belangrijk dat de verpakking de goederen onder normale transportomstandigheden goed beschermt. Belangrijk is om ervoor te zorgen dat de lading binnen de dragermaat past en niet overhangt. Hoe u de zending verder het best kunt verpakken hangt af van het soort goederen en de kwetsbaarheid ervan. Heeft u hier vragen over? Dan kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen. We adviseren u graag.
Uiteraard behandelen we uw zending met voorzichtigheid. Wanneer uw zending onverhoopt toch schade heeft opgelopen is het belangrijk dat u dit binnen 7 dagen na het lossen bij ons meldt met behulp van het schademeldingsformulier op uw klantenwebsite. Zodra wij het formulier ontvangen hebben nemen wij contact met u op om alles op een zo goed mogelijke manier op te lossen.
Let op: als u bij het afleveren zichtbare schade constateert is het essentieel dat dit ook schriftelijk wordt vermeld op het afleverbewijs (de POD) en dat er door u én de chauffeur met een leesbare naam en datum wordt afgetekend.
Bij CTS GROUP vervoeren we uw zendingen met een standaard verzekeringsdekking op basis van de CMR (buitenland) of AVC (binnenland) condities. Dit kan betekenen dat wij (beperkt) aansprakelijk zijn, mits het aantoonbaar is dat de schade tijdens het transport én door ons is ontstaan. Mocht bijvoorbeeld blijken dat er een niet afdoende beschermende verpakking werd gebruikt dan ligt de oorzaak niet bij de vervoerder, maar bij de afzender en kunnen wij voor de schade geen verantwoordelijkheid accepteren.